Wednesday, May 18, 2011

PPD Interview

PPD, aka Pejabat Pelajaran Daerah...
无端端前天打来我家
我不在
结果今天在打过来
从来没有expect到转校都会要像奖学金这样搞interview,
结果还不是接了那个call
对话如下(只限重点)

PPD: So boleh tak kamu beritahu saya kenapa nak tukar ke VI?

Me: O kerana BBSP tidak ada tawar subjek perakaunan yang ingin saya dapat
PPD: O kalau macam ini Sentosa pun boleh marh, VI lagi jauh kenapa kamu nak transfer ke VI tetapi bukan Sentosa?
Me: (苦笑中) O kerana dari segi sosial, saya percaya saya dapat lebih banyak sokongan sosial dari sana, kerana majoriti kawan saya pun dekat sana arh
PPD: O jadi kau nak tukar ke VI kerana kawan la?!
Me: Bukan! itu hanya satu enhancement saja, sebab utama ialah kerana BBSP tak ada offer subjek akaun!
PPD: O ok la jadi i think itu saja...
Me: Bila boleh tahu result?
PPD: sabarlah kita akan beritahu nanti......=,=

政府典型的办事效率
除了让你奋不顾身
从学校赶回来之外
还有那种特地要为难你的精神
令我万分佩服..
Malaysia, memang Boleh!

No comments: